บทความต่างประเทศ จากฐานข้อมูล ERIC
1. Digital Transformation of Legal Education: Problems, Risks and Prospects
The subject of the research is the regulatory legal acts of the Russian Federation regulating the digital transformation of legal education. The objectives of the article are to identify risks, problems of digitalization of legal education, as well as formulate directions for the development of legal regulation of the introduction of digital technologies in education in the specialty of jurisprudence in Russia. As a result of the study, it was revealed that the digital transformation process involves the implementation of both organizational, economic and legal measures. It has been established that it is necessary to optimize educational standards for teaching digital competencies to law students, develop state programs within the digital educational environment for the implementation of innovations, digital platforms, ensure the protection of personal data and prevent cyber-attacks in the educational process. The study used the chi-square test to test statistical hypotheses. It was established on the example of the Financial University under the Government of the Russian Federation that the improvement of digital skills in educational activities is facilitated by training at the online institute of the Financial University. In this regard, it is recommended to introduce a structural unit in Russian universities that would deal with the problems of online education. The main dzirections of digitalization of legal education are the development and implementation of a unified digital platform for legal education, the introduction of artificial intelligence in electronic legal education, and the implementation of advanced training programs for higher school educators in jurisprudence. Conclusions are formulated that the practical recommendations obtained from the research can be applied in developing the Concept of digital transformation of science and higher education.
Demchenko, M. v., Gulieva, M. E., Larina, T. v., & Simaeva, E. P. (2021). Digital Transformation of LegalEducation: Problems, Risks and Prospects. European Journal of Contemporary Education, 10(2), 297–307. https://doi.org/10.13187/ejced.2021.2.297
2.Academicians' Views on Digital Transformation in Education
Balyer, A., & Öz, Ö. (2018). Academicians’ views on digital transformation in education. In International Online Journal of Education and Teaching (IOJET) (Vol. 5, Issue 4). http://iojet.org/index.php/IOJET/article/view/441/295
3. A Critical Look at Educational Technology from a Distance Education Perspective
Abstract
This article focuses on educational technology as applied in the context of programs and institutions that offer completely distance education courses. All education in the 21st century is digital education in that the use of networking, text and image creation and editing and search and retrieval of information punctuates the life of almost every teacher and student. However, the context of distance education -- where all the interactions are mediated, creates a unique and heightened context of digitalization. This paper focuses on two questions: (1) What aspects have not been completely satisfactory in the transit and transformation that education has undergone, from its more traditional, campus-based conception, towards its new configuration marked by the continuous use of digital technologies and environments? (2) What are the future challenges that distance education must deal with to support sustainability of this teaching model? From a theoretical and interpretative analysis, based on the review of relevant articles and documents on distance education, some critical dimensions (limitations, shortcomings and future challenges) the use of digital technologies in distance education is identified and subsequently analyzed. These dimensions evidence how the initial (sometimes excessive) promises of digital technologies in distance education has not (yet) been fully reflected in reality.
Anderson, T., Rivera-Vargas,
P., Anderson, T., & Rivera-Vargas, P. (n.d.). A critical look atEducational Technology from a Distance Education Perspective.
http://greav.ub.edu/der/
บทคัดย่อ
บทความนี้มุ่งเน้นไปที่เทคโนโลยีการศึกษาที่นําไปใช้ในบริบทของโปรแกรมและสถาบันที่เปิดสอนหลักสูตรการศึกษาทางไกลอย่างสมบูรณ์
การศึกษาทั้งหมดในศตวรรษที่ 21
เป็นการศึกษาดิจิทัลว่าการใช้เครือข่ายการสร้างข้อความและภาพและการแก้ไขและการค้นหาและการดึงข้อมูลเป็นตัวแบ่งชีวิตของครูและนักเรียนเกือบทุกคน
อย่างไรก็ตาม บริบทของการศึกษาทางไกล
ที่ซึ่งการโต้ตอบทั้งหมดถูกไกล่เกลี่ยจะสร้างบริบทที่เป็นเอกลักษณ์และยกระดับของการทําให้เป็นดิจิทัล
เอกสารฉบับนี้มุ่งเน้นไปที่คําถามสองข้อ: (1)
แง่มุมใดที่ยังไม่เป็นที่น่าพอใจอย่างสมบูรณ์ในการขนส่งและการเปลี่ยนแปลงที่การศึกษาได้รับจากความคิดแบบดั้งเดิมในวิทยาเขตไปสู่การกําหนดค่าใหม่ที่ทําเครื่องหมายโดยการใช้เทคโนโลยีดิจิทัลและสภาพแวดล้อมอย่างต่อเนื่อง
(2)
อะไรคือความท้าทายในอนาคตที่การศึกษาทางไกลต้องเผชิญเพื่อสนับสนุนความยั่งยืนของรูปแบบการสอนนี้
จากการวิเคราะห์ทางทฤษฎีและการตีความจากการทบทวนบทความและเอกสารที่เกี่ยวข้องเกี่ยวกับการศึกษาทางไกลมิติที่สําคัญบางอย่าง
(ข้อจํากัด ข้อบกพร่องและความท้าทายในอนาคต)
การใช้เทคโนโลยีดิจิทัลในการศึกษาทางไกลจะถูกระบุและวิเคราะห์ในภายหลัง
มิติเหล่านี้เป็นหลักฐานว่าคํามั่นสัญญาเริ่มต้น (บางครั้งมากเกินไป)
ของเทคโนโลยีดิจิทัลในการศึกษาทางไกลยังไม่สะท้อนให้เห็นอย่างเต็มที่ในความเป็นจริง
แหล่งข้อมูลอ้างอิง:
Educational Technology from a Distance Education Perspective.
ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น