บทความต่างประเทศ จากฐานข้อมูล ERIC

1. Digital Transformation of Legal Education: Problems, Risks and Prospects 


Abstract 

        The subject of the research is the regulatory legal acts of the Russian Federation regulating the digital transformation of legal education. The objectives of the article are to identify risks, problems of digitalization of legal education, as well as formulate directions for the development of legal regulation of the introduction of digital technologies in education in the specialty of jurisprudence in Russia. As a result of the study, it was revealed that the digital transformation process involves the implementation of both organizational, economic and legal measures. It has been established that it is necessary to optimize educational standards for teaching digital competencies to law students, develop state programs within the digital educational environment for the implementation of innovations, digital platforms, ensure the protection of personal data and prevent cyber-attacks in the educational process. The study used the chi-square test to test statistical hypotheses. It was established on the example of the Financial University under the Government of the Russian Federation that the improvement of digital skills in educational activities is facilitated by training at the online institute of the Financial University. In this regard, it is recommended to introduce a structural unit in Russian universities that would deal with the problems of online education. The main dzirections of digitalization of legal education are the development and implementation of a unified digital platform for legal education, the introduction of artificial intelligence in electronic legal education, and the implementation of advanced training programs for higher school educators in jurisprudence. Conclusions are formulated that the practical recommendations obtained from the research can be applied in developing the Concept of digital transformation of science and higher education.

Demchenko, M. v., Gulieva, M. E., Larina, T. v., & Simaeva, E. P. (2021). Digital Transformation of LegalEducation: Problems, Risks and Prospects. European Journal of Contemporary Education, 10(2), 297–307. https://doi.org/10.13187/ejced.2021.2.297

บทคัดย่อ
    เรื่องของการวิจัยคือการกระทําทางกฎหมายที่กํากับดูแลของสหพันธรัฐรัสเซียที่ควบคุมการเปลี่ยนแปลงทางดิจิทัลของการศึกษาทางกฎหมาย วัตถุประสงค์ของบทความคือการระบุความเสี่ยงปัญหาของการทําให้เป็นดิจิทัลของการศึกษาทางกฎหมายรวมถึงการกําหนดทิศทางสําหรับการพัฒนากฎระเบียบทางกฎหมายของการแนะนําเทคโนโลยีดิจิทัลในการศึกษาในความเชี่ยวชาญด้านนิติศาสตร์ในรัสเซีย จากการศึกษาพบว่ากระบวนการเปลี่ยนแปลงทางดิจิทัลเกี่ยวข้องกับการดําเนินการตามมาตรการทั้งองค์กรเศรษฐกิจและกฎหมาย มีความจําเป็นต้องเพิ่มประสิทธิภาพมาตรฐานการศึกษาสําหรับการสอนความสามารถทางดิจิทัลให้กับนักศึกษากฎหมายพัฒนาโปรแกรมของรัฐภายในสภาพแวดล้อมการศึกษาดิจิทัลเพื่อการนํานวัตกรรมแพลตฟอร์มดิจิทัลมาใช้เพื่อให้มั่นใจในการปกป้องข้อมูลส่วนบุคคลและป้องกันการโจมตีทางไซเบอร์ในกระบวนการศึกษา การศึกษาใช้การทดสอบไคสแควร์เพื่อทดสอบสมมติฐานทางสถิติ มันถูกสร้างขึ้นในตัวอย่างของมหาวิทยาลัยการเงินภายใต้รัฐบาลของสหพันธรัฐรัสเซียว่าการปรับปรุงทักษะดิจิทัลในกิจกรรมการศึกษาได้รับการอํานวยความสะดวกโดยการฝึกอบรมที่สถาบันออนไลน์ของมหาวิทยาลัยการเงิน ในเรื่องนี้ขอแนะนําให้แนะนําหน่วยโครงสร้างในมหาวิทยาลัยรัสเซียที่จะจัดการกับปัญหาของการศึกษาออนไลน์ ทิศทางหลักของการทําให้เป็นดิจิทัลของการศึกษาทางกฎหมายคือการพัฒนาและการใช้งานแพลตฟอร์มดิจิทัลแบบครบวงจรเพื่อการศึกษาทางกฎหมายการแนะนําปัญญาประดิษฐ์ในการศึกษาทางกฎหมายอิเล็กทรอนิกส์และการดําเนินโครงการฝึกอบรมขั้นสูงสําหรับนักการศึกษาระดับอุดมศึกษาในนิติศาสตร์ ข้อสรุปเป็นสูตรว่าคําแนะนําเชิงปฏิบัติที่ได้จากการวิจัยสามารถนําไปใช้ในการพัฒนาแนวคิดของการเปลี่ยนแปลงทางดิจิทัลของวิทยาศาสตร์และการศึกษาระดับอุดมศึกษา


2.Academicians' Views on Digital Transformation in Education

Abstract 
        It is seen that changing information and communication technologies affect and even transform things in almost every area of the digital age that we have in conjunction with Industry 4.0 and globalization. These rapid changes and transformations in the world affect education both as a structure and as learning environments. One of these values has been the digital transformation. As the increasing use of technology in every day and learning environments, now most of the students are born to a digital world. In this context, this study was designed with a phenomenological research design as the qualitative approach in order to determine academics' views on digital transformation in education in terms of program and management processes. The working group consists of 20 faculty members working at 9 different universities in the Department of Educational Sciences. The data were collected with a semi-structured interview form. Results reveal that in the digital transformation process, managers must first create a vision to generate and managed accordingly for an effective learning environment. According to another result, it is possible that school shareholders are involved in this transformation process by letting them access the place and time by supporting content and infrastructure which is technologically appropriate. It is recommended that educational administrators and program specialists be ready for this transformation and have the qualities to manage this transformation. [This study was presented as an oral presentation at GLOBETS (An International Conference on Education, Technology and Science) held in Belgrade, Serbia on 6-9 May 2018.]

       Balyer, A., & Öz, Ö. (2018). Academicians’ views on digital transformation in education. In International Online Journal of Education and Teaching (IOJET) (Vol. 5, Issue 4). http://iojet.org/index.php/IOJET/article/view/441/295


บทคัดย่อ
        จะเห็นได้ว่าการเปลี่ยนแปลงเทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสารส่งผลกระทบต่อและแม้กระทั่งการเปลี่ยนแปลงสิ่งต่าง ๆ ในเกือบทุกพื้นที่ของยุคดิจิทัลที่เรามีร่วมกับอุตสาหกรรม 4.0 และโลกาภิวัตน์ การเปลี่ยนแปลงและการเปลี่ยนแปลงอย่างรวดเร็วเหล่านี้ในโลกส่งผลกระทบต่อการศึกษาทั้งในฐานะโครงสร้างและสภาพแวดล้อมการเรียนรู้ หนึ่งในค่าเหล่านี้คือการเปลี่ยนแปลงทางดิจิทัล ในฐานะที่เป็นการใช้เทคโนโลยีที่เพิ่มขึ้นในชีวิตประจําวันและสภาพแวดล้อมการเรียนรู้ตอนนี้นักเรียนส่วนใหญ่เกิดมาเพื่อโลกดิจิทัล ในบริบทนี้การศึกษานี้ได้รับการออกแบบด้วยการออกแบบการวิจัยทางสัณฐานวิทยาเป็นวิธีการเชิงคุณภาพเพื่อกําหนดมุมมองของนักวิชาการเกี่ยวกับการเปลี่ยนแปลงทางดิจิทัลในการศึกษาในแง่ของโปรแกรมและกระบวนการจัดการ คณะทํางานประกอบด้วยคณาจารย์ 20 คนทํางานในมหาวิทยาลัย 9 แห่งในภาควิชาวิทยาศาสตร์การศึกษา ข้อมูลถูกรวบรวมด้วย แบบฟอร์มการสัมภาษณ์กึ่งโครงสร้าง ผลลัพธ์เปิดเผยว่าในกระบวนการเปลี่ยนแปลงทางดิจิทัลผู้จัดการจะต้องสร้างวิสัยทัศน์เพื่อสร้างและจัดการให้เหมาะสมกับสภาพแวดล้อมการเรียนรู้ที่มีประสิทธิภาพก่อน จากผลที่ตามมาอีกประการหนึ่งเป็นไปได้ว่าผู้ถือหุ้นของโรงเรียนมีส่วนร่วมในกระบวนการเปลี่ยนแปลงนี้โดยให้พวกเขาเข้าถึงสถานที่และเวลาโดยการสนับสนุนเนื้อหาและโครงสร้างพื้นฐานที่เหมาะสมทางเทคโนโลยี ขอแนะนําให้ผู้บริหารการศึกษาและผู้เชี่ยวชาญด้านโปรแกรมพร้อมสําหรับการเปลี่ยนแปลงนี้และมีคุณสมบัติในการจัดการการเปลี่ยนแปลงนี้ [การศึกษานี้นําเสนอเป็นการนําเสนอด้วยปากเปล่าที่ GLOBETS (การประชุมนานาชาติด้านการศึกษาเทคโนโลยีและวิทยาศาสตร์) ที่จัดขึ้นที่เบลเกรดเซอร์เบียเมื่อวันที่ 6-9 พฤษภาคม 2018]

3.  A Critical Look at Educational Technology from a Distance Education Perspective

Abstract 

        This article focuses on educational technology as applied in the context of programs and institutions that offer completely distance education courses. All education in the 21st century is digital education in that the use of networking, text and image creation and editing and search and retrieval of information punctuates the life of almost every teacher and student. However, the context of distance education -- where all the interactions are mediated, creates a unique and heightened context of digitalization. This paper focuses on two questions: (1) What aspects have not been completely satisfactory in the transit and transformation that education has undergone, from its more traditional, campus-based conception, towards its new configuration marked by the continuous use of digital technologies and environments? (2) What are the future challenges that distance education must deal with to support sustainability of this teaching model? From a theoretical and interpretative analysis, based on the review of relevant articles and documents on distance education, some critical dimensions (limitations, shortcomings and future challenges) the use of digital technologies in distance education is identified and subsequently analyzed. These dimensions evidence how the initial (sometimes excessive) promises of digital technologies in distance education has not (yet) been fully reflected in reality.

       Anderson, T., Rivera-Vargas, P., Anderson, T., & Rivera-Vargas, P. (n.d.). A critical look atEducational Technology from a Distance Education Perspective. http://greav.ub.edu/der/

บทคัดย่อ

        บทความนี้มุ่งเน้นไปที่เทคโนโลยีการศึกษาที่นําไปใช้ในบริบทของโปรแกรมและสถาบันที่เปิดสอนหลักสูตรการศึกษาทางไกลอย่างสมบูรณ์ การศึกษาทั้งหมดในศตวรรษที่ 21 เป็นการศึกษาดิจิทัลว่าการใช้เครือข่ายการสร้างข้อความและภาพและการแก้ไขและการค้นหาและการดึงข้อมูลเป็นตัวแบ่งชีวิตของครูและนักเรียนเกือบทุกคน อย่างไรก็ตาม บริบทของการศึกษาทางไกล ที่ซึ่งการโต้ตอบทั้งหมดถูกไกล่เกลี่ยจะสร้างบริบทที่เป็นเอกลักษณ์และยกระดับของการทําให้เป็นดิจิทัล เอกสารฉบับนี้มุ่งเน้นไปที่คําถามสองข้อ: (1) แง่มุมใดที่ยังไม่เป็นที่น่าพอใจอย่างสมบูรณ์ในการขนส่งและการเปลี่ยนแปลงที่การศึกษาได้รับจากความคิดแบบดั้งเดิมในวิทยาเขตไปสู่การกําหนดค่าใหม่ที่ทําเครื่องหมายโดยการใช้เทคโนโลยีดิจิทัลและสภาพแวดล้อมอย่างต่อเนื่อง (2) อะไรคือความท้าทายในอนาคตที่การศึกษาทางไกลต้องเผชิญเพื่อสนับสนุนความยั่งยืนของรูปแบบการสอนนี้ จากการวิเคราะห์ทางทฤษฎีและการตีความจากการทบทวนบทความและเอกสารที่เกี่ยวข้องเกี่ยวกับการศึกษาทางไกลมิติที่สําคัญบางอย่าง (ข้อจํากัด ข้อบกพร่องและความท้าทายในอนาคต) การใช้เทคโนโลยีดิจิทัลในการศึกษาทางไกลจะถูกระบุและวิเคราะห์ในภายหลัง มิติเหล่านี้เป็นหลักฐานว่าคํามั่นสัญญาเริ่มต้น (บางครั้งมากเกินไป) ของเทคโนโลยีดิจิทัลในการศึกษาทางไกลยังไม่สะท้อนให้เห็นอย่างเต็มที่ในความเป็นจริง

แหล่งข้อมูลอ้างอิง:

Anderson, T., Rivera-Vargas, P., Anderson, T., & Rivera-Vargas, P. (n.d.). A critical look at  
           Educational Technology from a Distance Education Perspective
           http://greav.ub.edu/der/
Balyer, A., & Öz, Ö. (2018). Academicians’ views on digital transformation in education. In 
            International Online Journal of Education and Teaching (IOJET) (Vol. 5, Issue 4). 
            http://iojet.org/index.php/IOJET/article/view/441/295
Demchenko, M. v., Gulieva, M. E., Larina, T. v., & Simaeva, E. P. (2021). Digital 
            Transformation of Legal Education: Problems, Risks and Prospects. European 
            Journal of  Contemporary Education, 10(2), 297–307. 
            https://doi.org/10.13187/ejced.2021.2.297


ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

WEBSITE :: Blogger ภัททิรา นพศรี

บรรจุภัณฑ์จากธรรมชาติ :: ไม้ไผ่